więcej

Wybory uzupełniające do Rady Gminy Mochowo w okręgu wyborczym Nr 7 zarządzone na dzień 10 listopada 2024 r.

 

* * *

W związku z zarządzonymi na dzień 10 listopada 2024 r. wyborami uzupełniającymi do Rady Gminy Mochowo w okręgu wyborczym nr 7, zgodnie z art. 399 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2408 oraz z 2024 r. poz. 721), prawo zgłaszania kandydatów na radnych przysługuje:
1) komitetowi wyborczemu partii politycznej,
2) koalicyjnemu komitetowi wyborczemu,
3) komitetowi wyborczemu organizacji,
4) komitetowi wyborczemu wyborców.

Zawiadomienia o utworzeniu komitetu wyborczego i zamiarze zgłaszania kandydatów na radnych, będą przyjmowane przez Komisarza Wyborczego w Płocku I do dnia 16 września 2024 r. w siedzibie Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Płocku, ul. Kolegialna 15 w godzinach pracy, tj. od 7:30 do 15:30.

Zgodnie z art. 178 § 1 oraz § 2 Kodeksu wyborczego, pełnomocnicy wyborczy komitetów wyborczych, których zawiadomienia o utworzeniu zostały przyjęte przez Komisarza Wyborczego w Płocku I, mogą zgłaszać kandydatów do składu Gminnej Komisji Wyborczej w Mochowie. Zgłoszenia należy składać w siedzibie Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Płocku (adres j. w.), w terminie do dnia 26 września 2024 r. do godz. 15:30.
Zgłoszenia kandydatów na członków obwodowej komisji wyborczej przyjmuje Urzędnik Wyborczy Gminy Mochowo za pośrednictwem Urzędu Gminy w Mochowie, w godzinach pracy Urzędu, w terminie do dnia 11 października 2024 r. Zgłoszeń dokonuje się jedynie w przypadku zarejestrowania przez Gminną Komisję Wyborczą w Mochowie więcej niż jednej listy kandydatów na radnego.

Wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat, niepełnosprawni o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności mogą głosować korespondencyjnie. Zamiar głosowania korespondencyjnego powinien zostać zgłoszony Komisarzowi Wyborczemu do dnia 28 października 2024 r.
Wyborca niepełnosprawny o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, a także wyborca, który w dniu głosowania będzie miał ukończone 60 lat, może głosować przez pełnomocnika. Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa powinien zostać wniesiony do Wójta Gminy Mochowo do dnia 4 listopada 2024 r.

Zgodnie z art. 142 § 1 Kodeksu wyborczego, pełnomocnik finansowy komitetu wyborczego ma obowiązek sporządzenia i przedłożenia Komisarzowi Wyborczemu w Płocku I sprawozdania finansowego w terminie 3 miesięcy od dnia wyborów (tj. do dnia 10 lutego 2025 r.).
Sprawozdanie należy złożyć w siedzibie Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Płocku (adres j. w.). Do sprawozdania należy dołączyć oryginały dokumentów księgowych.
Obowiązek sprawozdawczy dotyczy wszystkich komitetów wyborczych, także tych, które nie pozyskiwały środków finansowych, nie zaciągały zobowiązań oraz nie dokonywały wydatków na prowadzenie kampanii wyborczej.

O dotrzymaniu terminów, o których mowa w Komunikacie, decyduje data otrzymania dokumentu przez właściwy podmiot, nie zaś data stempla pocztowego.

* * *

WZORY DOKUMENTÓW
 

Rejestr zmian

  • Data utworzenia

    27-08-2024 14:18

    Wprowadził:

    Aneta Czerwińska

  • zobacz cały rejestr

  • Data modyfikacji

    28-08-2024 11:55

    Wprowadził:

    Aneta Czerwińska

  • Data modyfikacji

    28-08-2024 11:58

    Wprowadził:

    Aneta Czerwińska